Fenomen Perfum Chanel

Fenomen Perfum Chanel

Kobieta bez zapachu to kobieta bez przyszłości – to słynne słowa Coco Chanel, choć zapożyczone od Paula Valery’ego opisywały w jaki sposób projektantka odbiera otaczający ją świat. Dla Coco zapach był jednym z największych wyznaczników atrakcyjności personalnej, tworzących między ludźmi poczucie bliskości. Pierwsze 100 flakonów perfum wysłała w prezencie swoim stałym klientkom. Chanel to marka, która od dziesięcioleci dyktuje trendy modowe. Gabrielle Bonheur Chanel była prawdziwą rewolucjonistką w świecie mody, która zapoczątkowała prostotę i wygodę. To właśnie jej zawdzięczamy „małą czarną”, która nigdy nie wychodzi z mody. Chanel ceniła sobie odwagę i proste fasony. Była znana z tego, że w modzie nie przyjmowała żadnych kompromisów, jej najbardziej kultowymi projektami były: sukienki i kostiumy z dzianiny, prochowiec, długie sznury pereł, dzwony, kapelusze i golfy. Kiedy podbiła świat mody zapragnęła czegoś więcej. Sukces projektantki zwieńczyło wypuszczenie na rynek perfum Chanel No.5.

Pierwsze perfumy

Popularne perfumy weszły na rynek w 1921 roku, a są popularne do dziś. Perfumy Chanel No.5, stały się wyznacznikiem klasy i elegancji. Coco poszukiwała zapachu, który podobnie jak jej projekty cechowałby się wyjątkowością przy jednoczesnym zachowaniu minimalizmu. Perfumy zostały stworzone przez Ernesta Beauxa, a swoją nazwę zawdzięczają ślepej próbie, podczas której twórca perfum wskazał projektantce 5 różnych zapachów. Gabrielle wybrała ostatnią próbę. Inne źródła donoszą, że cyfra 5 była jej ulubioną. Źródła donoszą, że projektantka w piątce upatrywała się zapewnienia szczęścia i postrzegała ją jak swój talizman. 

Kompozycja i design perfum 

Kompozycja perfum Chanel No.5 składa się z około 80 składników, wśród których znajdziemy nuty zapachowe jaśminu, róży, irysów, wetyweria, wanilii, ambry i olejku sandałowego.  Buteleczka perfum w ciągu ostatnich siedemdziesięciu lat pięciokrotnie uległa delikatnym zmianom. Co kilka lat jest modyfikowana w taki sposób, aby była bardziej przystosowana do trendów. Prostokątny kształt z czarnym, prostym napisem na białym tle stał się pewnego rodzaju wyznacznikiem kobiecości. Proste, ale designerskie opakowanie sukcesywnie wpłynęło na konsumentów. Perfumy Chanel No.5 sprzedają się co 6 sekund. 

Najsłynniejsze kampanie reklamowe

Marka Chanel od początku swojego istnienia słynie z najlepszych kampanii reklamowych, które za każdym razem tworzą pewnego rodzaju wydarzenie oczekiwane przez klientów. W swoich kampaniach marka buduje wokół siebie aurę luksusu, romantyzmu, wyjątkowości i magii. Wszyscy wiedzą, że perfumy Chanel No.5 najbardziej upodobała sobie Marylin Monroe, najsłynniejsza kampania z udziałem aktorki składa się z nagrania, na którym przyznaje, że do łóżka nie zakłada nic poza kilkoma kroplami Chanel No.5. Oprócz Marylin perfumy reklamowała również Catherine Denevue, która przyznała, że perfum Chanel używa na obszar skóry znajdujący się pod kolanem. Film z udziałem Nicol Kidman wciąż szczytuje na liście najdroższych kampanii reklamowych świata. W innych kampaniach wzięły udział między innymi: Carole Bouguet, Estella Warren i Audrey Tautou – odtwórczyni roli Coco Chanel. 

Zobacz jakie perfumy Chanel mamy w naszej ofercie www.ichester.pl

Wszystkie komentarze

Zostaw odpowiedź

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Akceptuj Więcej informacji Odrzuć